Aankomst in India - Reisverslag uit Indore, India van Annika Ja - WaarBenJij.nu Aankomst in India - Reisverslag uit Indore, India van Annika Ja - WaarBenJij.nu

Aankomst in India

Blijf op de hoogte en volg Annika

02 November 2016 | India, Indore

Back to Basic.
Je-mig.

Na een reis van zo'n 24 uur en maximaal 4 uur slaap, werd ik gisterenavond door een Indiase meneer die geen Engels praat opgehaald van het vliegveld. Met open ramen adem ik de Indiase lucht en stofwolken in terwijl we ons al toeterend en remmend door het hectische verkeer manoeuvreren. Scooters met daarop 4 mensen en kleine kinderen, ingedeukte bussen en volgeladen fietsen komen voorbij. Wat is het heerlijk weer in India te zijn!

Aangekomen op de ashram volgt een rondleiding en een welkomstpakket. Op zondag moet het uniform gedragen worden (wijde broek en geel shirt dat ook in het pakket zit) waar ik al meteen een beetje tegendraads van word. Ik word naar mijn kamer gebracht en deel deze met Elvira. Een Bosnische uit Kyrgyzstan met knalrood haar die getrouwd is met een Nederlander. Harde bedjes. Eenvoud. Dat is toch even wennen. Verder zijn er oa mensen uit Italië, Polen, Duitsland, Amerika en Zweden die het over hun spirituele pad hebben. Dat sla ik nu maar even over. Een onrustige nacht om alle indrukken te verwerken op dus een (heel) hard bed.

Om 6u begint het gebed uit de luidsprekers van de buurman en dat betekent opstaan. Om 7u begint het programma met een yogales. De woorden in het Sanskriet vliegen me om de oren. De dag begint rustig met een half programma dus dat is wel lekker. Ik nestel me na het ontbijt (papaya, er is zoveel vers fruit!, en toast) op het dakterras en ben benieuwd hoe de komende dagen zullen gaan zijn.

Ik ben in ieder geval al lekker uit m'n comfortzone.

  • 02 November 2016 - 08:31

    Jacolien :

    Hey Buuf!
    Klinkt goed! Even lekker uit je comfortzone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Indore

Annika

De laatste werkdag is achter de rug, het inpakken is begonnen en de weblog is hierbij (!) aangemaakt. Nog een week voor de laatste voorbereidingen en het gedagzeggen waarna het avontuur van start gaat! Spannend..

Actief sinds 24 Okt. 2016
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 15174

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2016 - 12 April 2017

Het Azie avontuur

Landen bezocht: