Houtje touwtje - Reisverslag uit Indore, India van Annika Ja - WaarBenJij.nu Houtje touwtje - Reisverslag uit Indore, India van Annika Ja - WaarBenJij.nu

Houtje touwtje

Blijf op de hoogte en volg Annika

28 November 2016 | India, Indore

Nog 15 minuten voor de diploma uitreiking begint en over twee uur is het tijd om de Ashram te verlaten. Net nu ik eindelijk alles op me in heb kunnen laten werken. Het zijn weken van heftige reflectie en grote levensvragen geweest, helemaal back to basic. Maar ook met veel gelach, openheid, acceptatie, omarming en gedeelde ervaringen. Rennend van les naar les terwijl de stof van gisteren nog verwerkt moet worden, het meteen in de praktijk brengen van de verkregen theorie. Ontwikkelen op volle toeren. Pas de laatste dagen kan ik een beetje bevatten wat er allemaal gebeurd is en bewust genieten van de tijd hier. En ik vind het zelfs ontzettend jammer om te vertrekken, wat een ervaring! Wijsheden en levenslessen die ik de rest van mijn leven mee kan nemen.

Met het inpakken van mijn backpack vanochtend brak een rits, 5 minuten later, brak de tweede rits. Chaos en paniek. Detachement was een van de belangrijke lessen op de Ashram, ha...! Dus met een - met veiligheidsspelden en touw bij elkaar gebonden - backpack, ga ik op naar de Filipijnen! :-)

• 29 November 2016 - 14:24

Hanneke:

Tjonge jonge Annika, dat is een goed begin van je verdere reis, maar niet heus! Goede reis naar de Filipijnen en doe voorzichtig XXX