Van noord naar zuid - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Annika Ja - WaarBenJij.nu Van noord naar zuid - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Annika Ja - WaarBenJij.nu

Van noord naar zuid

Blijf op de hoogte en volg Annika

01 Mei 2017 | Maleisië, Malakka

Even waan ik me in Nederland als ik middenin de nacht al bibberend wakker word. Een Amerikaanse dormgenoot is blijkbaar erg blij met de airco optie, zo blij dat ik vermoed dat ze de afstandsbediening onder haar kussen heeft verstopt omdat mijn zoektocht midden in de nacht naar de afstandsbediening niks oplevert. Terwijl iedereen rustig doorslaapt. Hoe begrijp ik niet want het is stervens koud en het is een hostel zonder dekens. Ik trek 2 broeken over elkaar aan, dikke sokken, twee shirts en de warmste trui om de nacht door te komen.

De volgende dag eet ik een tot driehoek in bananenblad gewikkelde nasi lemak. Met m'n handen op het stoepje voor de markt, tussen de locals. Ik struin nog wat over de markt van Kota Bahru om allerlei lokale lekkernij te proeven om in de avond de nachtbus naar Malacca te nemen. Op het busstation eet ik Pattaya, een rijstgerecht verpakt in een omelet. Tot mijn verbazing staat ineens een jongeman voor m'n neus die ik die middag in het centrum heb ontmoet. Hij wist hoe laat mijn bus ging en wilde graag zijn Engels oefenen dus komt me gezelschap houden tot de bus gaat. Mijn verbazing en achterdocht houdt aan tot het moment dat hij weer vrolijk vertrekt.

Wederom een zeer comfortabele busrit in de luxe Maleisische bus met brede stoelen, veel beenruimte en stoelen die naar achteren verstelbaar zijn tot ligstand.

Na aankomst in Malacca stop ik op weg naar het hostel bij een eettentje voor een bord noedels met sambal/pinda saus met een koffie. Voor 75 cent. In het hostel is een grote tuin waar ik heerlijk yoga kan doen, een wasmachine waar ik veelvuldig gebruik van maak net als van de keuken. Wat een feest. Een aantal dagen verken ik, de Chinese toeristen ontwijkend, de straten van Malacca. Geniet ik nog even van de Indiase gerechten, vooral roti canai en deel ik Indiase zoetigheid met medereizigers waarvan ik later zie dat deze voorzien zijn van wat schimmel spikkels. Mijn maag kan inmiddels volgens mij alles aan dus gelukkig merk ik hier niks van. Waarna het tijd is om mijn weg naar het zuiden te vervolgen, naar de grens met Singapore voor de vipassana course in johor bahru!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Malakka

Annika

De laatste werkdag is achter de rug, het inpakken is begonnen en de weblog is hierbij (!) aangemaakt. Nog een week voor de laatste voorbereidingen en het gedagzeggen waarna het avontuur van start gaat! Spannend..

Actief sinds 24 Okt. 2016
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 15188

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2016 - 12 April 2017

Het Azie avontuur

Landen bezocht: